Thursday, January 21, 2010

Melawat ... hari2 melawat aku...

           So today aku balik cam biasa jugak la.. Walaupun aku penat bile sampai je dekat kawasan umah aku teringat la nk menjenguk siti ... Rindu jugak aku kat siti aku nie..cuz last weeks siti bru balik dari kampung cuz ade kenduri kawin... Org kat kampung semua shat siti bg tau aku and bertanyakan aku bile nk balik... Nanti ceq balik ya...
Sabaq sabaq...

             So last weeks siti balik pun aku x sempat nk berborak sgt just dpt tnya kaba je.. Birthday nephew aku pun siti x ade cuz dah kat kampung time tu... Siti kat sna x la lama sgt but biasa la aku nie suke melawat org .. hehehe kire cam menyebuk gak la.. ala tnya kaba and berborak skit.. x salah kan... hehehe

             Bile sampai je kat umah siti aku tu.. biasalah budak2 nie dah tau dah aku datang doq menjadi pelayan tetamu lak.. hehehe cute budak2 nie... bagus kecik2 dah pandai melayan... Aku pun masuk la umah siti aku tu,.. biasanye time cam nie petang2 nie siti mesti kat bilik dia la... cuz jarang dia nk turun bawah cuz lebih selesa berehat kat bilik je... Aku bukan x nk balik umah dulu ... But today mama aku puasa sunat .. so x nice lak aku balik makan depan mama aku nnti.. mama aku pun bukan boleh x menghidang makanan kat atas meja tu.. biasa lah keje org pompuan nie duk melayan org kat umah... Memang kalau difikirkan x mampu beb lelaki nk buat semua kje2 tue .. cuz women is greaters gift/// diorang nie walau cam ner penat ke ,.. letih ke.. banyak kje ke.. but kje2 menyiapkan makanan ke bab2 umah ke.. serah la kat kaum diorg nie.. memang power la.. I love u Mama... Also my Siti... Love Women... U ARE THE GREATERS GIFTER...

               'Assalamualaikum..." aku doq mnyapa siti aku kat dlm bilik dia.. cuz kat bawah tadi berduyun dah budak2 tue doq menyambut salam aku x henti2 time aku sampai.. hehehe ... aku tgk siti aku doq tgk tv.. cite ape ntah.. but ade lak sempat dia mnegor aku ngan adegan dlm tv tu.. "Hah... tue org tu dah serah cincin dah... awak tu bile lagi.. " aduihhhh... fushhhh... bahaya nye soalan ditujahkan terhadap diriku ini... sabaq siti oiii... "ceq x ready lagi.. insyaAllah ade rezeki dan sampai masanye ade la tu.." jgn kata cincin.. kasut .. baju .. pun aku kasi jugak la... hehehe... dah itu memang menjadi adat ape...
hahaha.....

Lepas sedap bersembang sedikit sebnyak ngan siti aku tu ... Aku pun nk kne angkat kaki la.. cuz dah nk maghrib.. kang mama risau lak aku x balik lagi.. aku pun beransur la keluar dari umah siti aku tu,.. Aku dah pastikan dah.. Yang Siti aku sihat and ceria je aku tgk .. so kat situ aku tau siti aku ok.. Alhamdulillah.. syukur.. "Ya Allah panjang kan lah umur siti aku ni..." Kalau korang ingt, aku ade bg tau umah sis aku x jauh dari umah aku.. So siti aku nie duk skali ngn sis aku tu.. Lepas aku siap2 nk bla.. ade lak yg nk mengekor aku... Aduihhhh.. budak2 nie nk ikut aku balik lak... Xpela.. mai la.. aciq bawaq korang ikut balik ,... sibuk2 nk ikut aku tu mesti ade la bende diorang nk buat... Habis la bilik aku kne serbu... hari2 aku doq kemas... huhuhuhu... Xpela.. asalkan korang bahgia...

             Sampai je kat depan pagar umah aku ... x sempat lagi aku nk bukak pintu diorg dah terjah masuk, siap berlari lagi serbu bilik aku... macam org nk masuk stadium tgk bola la plak... hehehhe.. kelakar la aku tgk gelagat budak2 nie... cam tu la dunie nie.. bile kite kecik, kite x perasan sometime bende yg kite buat tu buat org dewasa rasa nice... but bile kite dah dewasa baru tau yg gelagat budak2 nie walaupun menyakitkan hati ke ape ke... yg diorg buat kat kite .. sometime nice lak rasa kan./.. cute and kelakar tau .. ade je bende diorng nk cari...

Aku tgk mama ngah siap berhidang tu .. heheh aku pun mnyebuk gak la.. walaupun aku x lapa sgt.. cuz time penat2 cam nie aku biasa g mandi dulu lepas tu bru aku g mkan.. So bile aku tgk dah siap semua atas meja tu.  Aku pun mnyemak gak la kat meja mkn.. bersma mama and family aku.. walaupun mama aku je yg puasa dlm umah hari nie... but dah biasa bg kami sekeluarga menghormati org yg berpuasa ,..dan teman berbuka jugak bersma-sama.., Dulu aku ingat lagi kan... kekadang tu if kiteorg lapa sanggup beb kelua mkn kat luar.. x makan kat umah tau just tak nk org yg berpuasa terganggu ... ayah aku siap ajak lepak mamak stall lagi if ade yg berpuasa  kat dlm umah tu.. so x yah la org yg berpuasa tu sibuk2 nk ke dapur siapkn makanan utk org yg x berpuasa sunat tu...

LEpas makn je aku g la masuk bilik nk siap2 nk mandi and solat... WOW... gile la... terkejut aku semua computer terpasang.. ngn radio lagi.. ngn lepy lagi... aduihhhh.. gasak la.. korang budak2 .. main la .., asalkan korang x menjahanamkan computer aku lagi sudah la.... cuz aku dah x mampu nk menggantikan computer yg korang rosakan dulu tue.. hehehe.. ade sejarah tu ngn budak2 nie.. lepi aku yg pertama aku beli kne baling cam tin biskut je beb dari bilik aku ke bawah ruang tamu .. berderai beb.. lucky la lepi aku tu x teruk sgt .. masih boleh digunakan lagi just screen die je yg rosak .... huhuhuhu... harta aku yg pertama aku beli tu... lepy pertama aku beli waktu aku 1st job dulu...

Lantak la korang,... asalkan bahgia k... My nephew ... my nephew... diorang pelawat setia bilik aku...

p/s'; Hargailah org yg disamping kite selagi ade... 


""  Sayangilah Keluarga Anda dan Teman2 ..  
Sementara Ianya Masih Abadi Disamping Mu""


Wassalam... 
Aku nk solat dulu la beb.. dah masuk waktu Isya' dah//

1 comment:

Jue.. said...

its s0 nice..if we have a luvlee family..
coz when were get trouble they never let us alone...
n nice have someone who is alwayz with us all the time..which is were always get big support n spirit from he/she...
welll...nice..have a good day ya...
kim salam SITI..n mama..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...