Saturday, March 19, 2011

MOney---money...


KALAU sebut je duit nie dah cam virus dah dlm otak kite nie... Ye la dlm hidup kite nie mner leh lari dari mencari duit... and for sure jugak utk menghabiskan duit... x kite sendri yg berbelanja atau bg kat org... kalau sedekah tu memang bgus la sgt2kan... buat amal jariah nie memang la bgus kan,. merapatkan siratulrahim.. nie yg duk dlm otak aku kekadang bile ade duit asyik kire nk byar kat bank tu ... and lepas tu asyik menghitung bile la nk habis byar nie kan... bile dah dpt seatlekan semua hutang tu rsa slesanye hidup... eh aku pernah rsa semua tu dlu lepas hutang kete aku habis .. wow rsa cam dah puas la ngn gaji yg aku dpt bulan2 tue... pdahal sebelum nie nk je jumpe bos hari2 mintak naik gaji x ckup2... but bile dah selesai hutang bank rsa bulat2 duit gaji yg aku dpt tue...

MEmang la ade org ckp mner leh habis hutang ngn bank nie.. ye la memang la x leh nk habis ,... kalau dah asyik menambah hutang je... and byar lak dlm jangkamsa lame .. sampai mati pun x habis2... aku ckp cam nie cuz aku kje bank dlu.. so mcam 2 org aku jumpe ade yg aku tgk pandai menyimpan and rajin jugak kluar kan.. dan ade jugak yg buat hutang tapi saje buat 2 lupe berhutang dah tu g tambah lagi hutang.. ble suruh byar mau nye bermati2 tegak urat leher nk menangkan dri die x berhutang sebyak tu.. aduih... mcam2 gaya org la yg berhutang.. yg x mo byar pun ade... kalau dah berhutang tue byar la wei... jgn sampai korang kne kacau ngn "aweks2 call" mintak selesai kan hutang bulanan yg tertangguh tu hehhehe... x pun ade yg dpt surat pink... lebih kurang surat cinta la tue,.. huuhhuhu but aku percya korang x cam tu kan..

Tue la kuasa duit... Bukan la aku surh korang x yah byar atau lari dari buat hutang... aku sendri x habis2 berhutang gak.. kite kan dah meminjam so kne la byar balik.. hehhehe... ade sape2 yg blum byar hutang cepat2 la.. g selesaikan.. maunye  kat kwan2 ke.. kat bank ke.. kat MARA or PTPN ke,.. yg biasa org selalu lupe byar balik kat family kite... ye la kalau kite lupe pun diorg x kisah .. dah darah daging kan.. but kne la kite fkir sma cam ner susahnye diorg nk jaga , besarkan kite and so on sampai korang dah handsome and cantik skrg nie kan.. sape yg bg semua tue.. so kne la beringat2 sma k... BUt jgn sampai ade yg berhutang nywa sudah la... hehehhe... yg tue insYaAllah xde la kot kan...

Btw nie ade aku bg terapi skit psal duit... hehhehehhe  Ade yg kata duit ade lah segalanya and Ade jugak yg kata bukan semua bende berkaitan dgn duit... so sme2 la enjoy dgr lagu nie.. sendri nilai la k ... aku pun pening gak fkir psal duit aku yg dah habis bnyak dah nie...

Give a thump up if u like its..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...