Thursday, March 17, 2011

St. Patrick's day.. sape 'dia' tu.. :?


Add caption
.

St. Patrick's Days...

Entah sape ntah die nie aku pun x tau , jgn cube 2 nk tnya lak k... memang aku x tau... yg aku tau hri nie cuti... so kelas aku pun x de.. huhuhu... relaks... ingtnye nk relaks la... but kne bgun awal jugak cam biasa... hehhehe

Org sni ckp hari hijau... bukan hari peribumi... cam hari alam ke atau hari tumbuh tumbuhan... but yg aku tau pasal hijau nie sebab budak kecik hijau tue.,.. tau x... ala cam crite org kerdil tu... but die pkai pkaian warna hijau dan kulit die berwarna hijau... lebih kurang cam daun pine tu la... ala korang cari je la k... sejarah die .. aku memang x mau ambik tau pasal nie.. yg aku tau lecture aku ckp xde class cuz die ckp hari mabuk2... cuz semua budak2 kecik g pub atau club kat sni... so yg mner bwah umur tue kire ade lesen besar la nk mabuk2 xde org halang dah ... lebih kurang cam tue la... aku x ambik kisah semua tu... yg penting cuti dah la...

Aku siap2 dlm kul 9 leih la kot... agaknye lah... then budak2 umah aku ajak geark cam lg trus g city... aku ikut je la... yg pentg aku bwak 2 yg pentg dlm dri aku nie... the only one yg pasti lah gf aku and kedua my camera of life aku... my Nikon... so dlm otak aku nie berharp sgt agar aku dpt tempat tinggi bile sampai nnti x kisah la tepi tembok ke dlm bngunan ke... hehhee yela nk shot spot2 cantik kan... tue yg penting tu... aku kne gak dptkn shot2 mnarik cuz nie je peluang aku kan...




Ape-ape pun harap x menggila la pesta cam kat brazil ke mexico ke... maunye aku kne langgar lembu ganas kang.. and kne balik tomato... hehehe.. tue semua kat tempat lain but kat sni tempat lain k... hnya ade perbarisan... bile aku dgr perbarisan cam biasa je ... mesti bosan kan... cuz kat mlysia pun aku x pg... nie tempat org kne g la.. cam budak2 sni ckp... rugi x g... dari bulan Jan lg member aku bg tau g la jalan2 ngn gf ko hair St.Patrik's tue,,, mule2 aku dgr cam pelik lak... cuz sape org tue... and nama gune name org lak,... nk celebrate hari die mati ke... aduih dah cma filem P.Ramlee dah aku dgr "satu hari off holiday"... Bg cuti memperingati org mati... hehehhe...
pari-pari ireland.. 

Dari umah aku nie.. menapak nk ke City tue dah ramai dah binatang berwarna hijau ... hehhehe... dah cam g funfair dah aku tgk,... sampai ade yg muke hijau.,. pakai topi hijau seragam hijau... semua la hijau... lantak la... asalkn korang x kacau aku sudah la.... Aku sampai je kat Steven Green tu kedai2 semua tutup and dah mula dah bnyak jalan2 yg tutup... and org dah mule memenuhi bandar... suasana riuh rendah dah... dgn keadaan org yg dah mabuk la... bunyi musik lg... yg mencerit tu jgn ckp la ade je sampai histeria kot... tue blum mule concert lg... hehhe... kalau budak2 yg kaki rempit ke.. mau nye memekak and bergaduh je kje... 

monyet jadian....



Tinggal beberape mnt je lg perarakan dah nk bermula... org dah mule bersesak2 masuk ke tgh and yg pastinye harapan aku nk ade kat tempat tinggi x tercapai cuz aku nie dah la rendah nk berbanding ngn org2 putih nie then kawasan2 spot menarik utk aku buat port nk shoting tue penuh ngn org2 yg lebh awal dari aku sampai.. aduih hancuz harpan aku la... emm xpela... yg aku try je la shot mner2 yg menarik... asalkan aku ade jugak la pic2 yg aku ambik sendri utk buat kenang kenangan.... hehehhee/../.. aku x puas hati aku jalan jugak kedepan sampai dah nk sampai tempat permulaan nye perbarisan tue dah.. hehehe akhirnye ... aku dpt jgak tempat yg sesuai utk aku shoting... walaupun sakit bonto aku niew cam kne cucuk paku je... aku keras gak kat tempat tue n semngat nk take pic , selamba la aku buat port mner x nye yg sampai atas pokok la.. atas bgunan la... tepi2 tingkap ... semua ade la.. sampai aku nk cari tempat kosong pun susah... nie dah dpt mner leh lpas kan... yg pentg aku nk shoting2 puas... hehhehe ...



...yeehaaa...ni port aku tuk shoot..semangat ok nak bergambo



MUke2 x puas perut n hati...
LEpas je perarakan tue kami g mkn kat Proton House... eh adik angkat aku ade kje situ .. kalau ade leh la jumpe ... nie aku pun x tau ade ke x die ... cz aku bukan leh call pun... ntah2 die pun cuti kot... restaurant tutup ke / x tau l;a.... g je la.. ade rezeki jumpa la kan... xde nk buat cam ner... so kami pun masuk nk try msakan restaurant tu...
masuk je kedai tu penuh ngn org melayu... wow memang best la rasa cam restaurant kat mlaysia lak.. sampai ade org tegur pun aku selamba layan... yg pentg kite satu mlaysia... hehehhe but yg sedihnye ,,,


Roti canai... nie mnegidam ke ape... 
aku nie bukan la nk patahkn semngat org yg nk berniaga but cam tu org kite nie... bile xde nk .. bile dah ade x nk jaga...tue pasal la mama aku jual restaurant die yg nk meninggat maju tu,... cuz x nk rosak nama... mner x nye... cuz kami masuk order kat dekat 1/2 jam bru hidagn sampai.. bukan la order bnyak menu pun satu dishes je pun...  tue pun lambat... dah tue kalau mskan sedap x pe la jugak nie dah cam budak baru beljar msak je... aduih... sedih2... ptong semngat gf aku nk melantak... kesian die... 

saba2 k nnti balik umah mkn bnyak2 k,... hehehe




Sirap bandung
Air Milo... x kaww pun...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...